Zoeken


Nieuwsbrief

Vul uw e-mailadres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen!



Sportus.nl; Where Sports Meets Fashion

Rubrieken

RSS feed Andere Tijden Sport
Andere Tijden Sport (95)
RSS feed Atletiek
Atletiek (373)
RSS feed Auto- en motorsport
Auto- en motorsport (90)
RSS feed Ballen
Ballen (33)
RSS feed Basketbal
Basketbal (57)
RSS feed Boksen
Boksen (153)
RSS feed Bowls
Bowls (2)
RSS feed Cricket
Cricket (26)
RSS feed Darts
Darts (17)
RSS feed De Klassieker
De Klassieker (151)
RSS feed De verjaardag van Bep van Klaveren
De verjaardag van Bep van Klaveren (19)
RSS feed Diversen
Diversen (18)
RSS feed EK dagboek
EK dagboek (28)
RSS feed EK voetbal 2008
EK voetbal 2008 (67)
RSS feed Financieel dossier Olympische Winterspelen
Financieel dossier Olympische Winterspelen (25)
RSS feed Gewichtheffen
Gewichtheffen (12)
RSS feed Golf
Golf (16)
RSS feed Het ontstaan van de Spelen
Het ontstaan van de Spelen (38)
RSS feed Het stadioncomplex
Het stadioncomplex (9)
RSS feed Hockey
Hockey (71)
RSS feed Hoe verder met sportgeschiedenis?
Hoe verder met sportgeschiedenis? (23)
RSS feed Honk- en softbal
Honk- en softbal (29)
RSS feed Judo
Judo (46)
RSS feed Koningshuis en sport
Koningshuis en sport (57)
RSS feed Lacrosse
Lacrosse (5)
RSS feed Mathieu Cordang
Mathieu Cordang (6)
RSS feed Nederlands goud
Nederlands goud (143)
RSS feed Nico Scheepmaker Beker
Nico Scheepmaker Beker (88)
RSS feed Olympisch Stadion Amsterdam
Olympisch Stadion Amsterdam (675)
RSS feed Olympisch vuur
Olympisch vuur (86)
RSS feed Olympische Spelen Algemeen
Olympische Spelen Algemeen (277)
RSS feed Olympische Winterspelen
Olympische Winterspelen (324)
RSS feed Olympische Zomerspelen
Olympische Zomerspelen (902)
RSS feed Op weg naar Peking
Op weg naar Peking (558)
RSS feed Opmerkelijke sporten
Opmerkelijke sporten (20)
RSS feed Overig
Overig (226)
RSS feed Paardensport
Paardensport (61)
RSS feed Roeien
Roeien (74)
RSS feed Rugby
Rugby (31)
RSS feed Schaatsen
Schaatsen (629)
RSS feed Schaken en dammen
Schaken en dammen (31)
RSS feed Schermen
Schermen (17)
RSS feed Schietsport
Schietsport (11)
RSS feed Snooker
Snooker (22)
RSS feed Sport (niet) in beeld
Sport (niet) in beeld (18)
RSS feed Sport en politiek
Sport en politiek (569)
RSS feed Sport in beeld
Sport in beeld (659)
RSS feed Sportalbum 1898
Sportalbum 1898 (19)
RSS feed Sportboeken
Sportboeken (768)
RSS feed Sportdocumentairefestival
Sportdocumentairefestival (37)
RSS feed Sportdocumentaires IDFA 2010
Sportdocumentaires IDFA 2010 (10)
RSS feed Sportdvd's
Sportdvd's (40)
RSS feed Sportjournalistiek
Sportjournalistiek (161)
RSS feed Sporttaal
Sporttaal (36)
RSS feed Tennis
Tennis (106)
RSS feed Turnen
Turnen (57)
RSS feed Tweets van Toen
Tweets van Toen (46)
RSS feed Vergeten sporthelden
Vergeten sporthelden (120)
RSS feed Voetbal
Voetbal (2379)
RSS feed Volleybal
Volleybal (18)
RSS feed Wielrennen
Wielrennen (807)
RSS feed Zeilen
Zeilen (28)
RSS feed Zwemmen
Zwemmen (137)



Gouden Voetbaljaren

Ads
Subside Sports
Casual schoenen
Voetbalkleding
Vakantie Griekenland
Voetbalshirts.com
Voetbal-schoenen.eu
Fotogeschenken
Teamkleding
Aart Kok Vouwwagens
Combi-Camp Vouwwagens
KillerTees

Pouchain
Sportfashion nieuws

Add to Google

Multimediaal

Olympische stadions in de tijd, De Feyenoord sportquiz, Sportnieuws op de kaart, een tag cloud, en het Sportbeeld van de dag archief. Kijk verder »


Sportbeeld van de dag

Te zien op het IDFA:



Heineken is geen werkwoord

23-2-2006

En wéér ben ik niet rijk geworden. Waar ik meende dat de boot met geld in aantocht was met de reclamezin Heel Holland Heinekt (tm), blijkt die hoop ijdel. Vond een meeltje van de bierboer vanochtend: ''De slogan Heel Holland Heinekt is erg leuk bedacht, maar niet iets wat we gaan gebruiken. Een werkwoord maken van het merk heeft niet onze voorkeur!'' Daar gaan mijn centen... O ja: er komt geen tweede deel van de commercial met Ard & Kees & Yvonne & Leo.

Op 11 augustus 1969 is het erg warm tijdens de nationale tenniskampioenschappen op de Mets-banen te Scheveningen. Ellen Sluiter drinkt daarom bier. Foto Beeldbank van het Nationaal Archief. Kopen?
Allereerst een tip voor Jong Aanstormend Journalistiek Talent: indien je informatie wilt van Een Instelling of Een Bedrijf moet je zoveel mogelijk meeltjes sturen naar die gasten. Zoals ik eerder deze week deed bij Heineken, toen ik twee contactadressen aanschreef plus de algemene meel van de bierboer. Dat heeft namelijk voordelen. Ten eerste is er een grotere kans op antwoord. Maar vooral handig is het als er meer reacties komen om die met elkaar te vergelijken. Zeggen ze wel hetzelfde? Zelfs bij de Rijksvoorlichtingsdienst heeft me dit geholpen toen ik enkele jaren geleden de kroonprins wilde spreken over zijn IOC-lidmaatschap. De ene voorlichter zei dat er serieus over werd gedacht, en een andere zei de volgende dag dat er geen sprake van kon zijn. Het was maar voor de VPRO, zei die, en daar begint de prins niet aan. "Gisteren zei een collega van u anders nog dat er bij u wél over werd nagedacht." "Wie was dat dan?" "Dat weet ik niet meer. Ik ga er namelijk van uit dat jullie bij de RVD van elkaar wel weten wat jullie doen." "Ik weet niets van iemand anders, die u heeft gebeld." "Tsja, ik kan er ook niets aan doen." "Dat moet ik even uitzoeken." "Dat lijkt me verstandig. De RVD heeft het nu dus nog niet definitief afgezegd?" "..." Met als gevolg dat ik uiteindelijk dat gesprek met de prins ook had. Net als met de drie andere Nederlandse IOC-leden. (Dat staatsapparaat gaat misschien nog wel boos worden als ik zo doorga. Zoals in maart 2005, toen ik voor de grap de Elfstedenschaatsen van Willem-Alexander te koop aanbood. De kop bij dat artikel was oorspronkelijk Schaatsen kroonprins te koop, maar onder dwang van de RVD kwam hier het woordje ''niet'' bij te staan.)
Op 15 mei 1979 werd het wereldrecord "bier drinken onderste boven" verbeterd door Bertil Eriksson uit Zweden. Foto Beeldbank.
Ayway, het bierbedrijf kreeg op 21 februari op verschillende adressen deze meel: [Begin citaatmoment.] Gisteravond zag ik bij Mart Smeets dat de huldiging is geweest van Schenk, Verkerk, Van Gennip en Visser. Is die nog gefilmd om te verwerken voor een tweede deel van de commercial met dit viertal? Zo ja: vanaf wanneer kunnen we dat zien? Tot slot: Is Heel Holland Heinekt een goede slogan voor jullie? [Einde citaatmoment.] Onder meer Ilona van Wegen (Jr. Brand manager Marketing Heineken) antwoordde: [Begin citaatmoment.] De huldigingen in het Holland Heineken House zijn wel gefilmd maar gaan we niet gebruiken voor het vervolg van de commercial. De slogan Heel Holland Heinekt is erg leuk bedacht maar niet iets wat we gaan gebruiken. Een werkwoord maken van het merk heeft niet onze voorkeur! [Einde citaatmoment.] Daar gingen dus mijn centen... Iemand anders een slagzin kopen? Maar in ieder geval komt er geen tweede deel van de spot met Ard & Kees & Yvonne & Leo. En dat stond ook in alle andere antwoorden, die ik kreeg van Heineken. Vorige week schreef ik nog op dit log: [Begin citaatmoment.]Uit betrouwbare, en vooral anonieme bronnen, weet ik dat er nog een tweede deel van de Heineken-spot in de lucht hangt. [Einde citaatmoment.] Niet dus. Had die PvdA-voorzitter tóch gelijk: Journalisten moeten geen gebruik maken van geheime bronnen. En Heineken is geen werkwoord...
Op 17 november 1978 zorgde een schuivende lading van een bierauto in Amsterdam voor net zoveel ravage als tegenwoordig een stuk of twaalf Nederlanders in het Holland Heineken House op één avond. Foto Beeldbank
Gerelateerde berichten Ard & Kees & Yvonne & Leo in Heineken-spot Heel Holland Heinekt (tm)

Subside Sports - Grootste aanbod voetbalshirts

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.
Plaats reactie *


*


Sportus.nl
Headliner.nl