Zoeken


Nieuwsbrief

Vul uw e-mailadres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen!



Sportus.nl; Where Sports Meets Fashion

Rubrieken

RSS feed Anno en Sportgeschiedenis WK special
Anno en Sportgeschiedenis WK special (5)
RSS feed Atletiek
Atletiek (326)
RSS feed Auto- en motorsport
Auto- en motorsport (80)
RSS feed Ballen
Ballen (26)
RSS feed Basketbal
Basketbal (49)
RSS feed Boksen
Boksen (138)
RSS feed Bowls
Bowls (2)
RSS feed Cerilly en de Tour de France
Cerilly en de Tour de France (2)
RSS feed Cricket
Cricket (19)
RSS feed Darts
Darts (10)
RSS feed De Klassieker
De Klassieker (149)
RSS feed De verjaardag van Bep van Klaveren
De verjaardag van Bep van Klaveren (19)
RSS feed Diversen
Diversen (15)
RSS feed EK dagboek
EK dagboek (28)
RSS feed EK voetbal 2008
EK voetbal 2008 (67)
RSS feed Gegroet Beijing, hier Olympia!
Gegroet Beijing, hier Olympia! (15)
RSS feed Gewichtheffen
Gewichtheffen (12)
RSS feed Golf
Golf (11)
RSS feed Het ontstaan van de Spelen
Het ontstaan van de Spelen (38)
RSS feed Het stadioncomplex
Het stadioncomplex (9)
RSS feed Hockey
Hockey (52)
RSS feed Honk- en softbal
Honk- en softbal (20)
RSS feed Judo
Judo (35)
RSS feed Karin in Peking
Karin in Peking (9)
RSS feed Lacrosse
Lacrosse (4)
RSS feed Nederlands goud
Nederlands goud (116)
RSS feed Nico Scheepmaker Beker
Nico Scheepmaker Beker (67)
RSS feed Olympisch Stadion Amsterdam
Olympisch Stadion Amsterdam (517)
RSS feed Olympisch vuur
Olympisch vuur (76)
RSS feed Olympische Spelen Algemeen
Olympische Spelen Algemeen (204)
RSS feed Olympische Winterspelen
Olympische Winterspelen (225)
RSS feed Olympische Zomerspelen
Olympische Zomerspelen (795)
RSS feed Op weg naar Peking
Op weg naar Peking (558)
RSS feed Opmerkelijke sporten
Opmerkelijke sporten (16)
RSS feed Overig
Overig (211)
RSS feed Paardensport
Paardensport (42)
RSS feed Persberichtmomenten
Persberichtmomenten (10)
RSS feed Politiek
Politiek (4)
RSS feed Roeien
Roeien (46)
RSS feed Rugby
Rugby (26)
RSS feed Schaatsen
Schaatsen (467)
RSS feed Schermen
Schermen (13)
RSS feed Schietsport
Schietsport (10)
RSS feed Snooker
Snooker (22)
RSS feed Sport (niet) in beeld
Sport (niet) in beeld (15)
RSS feed Sport en politiek
Sport en politiek (457)
RSS feed Sport in beeld
Sport in beeld (602)
RSS feed Sportboeken
Sportboeken (647)
RSS feed Sportdocumentaires IDFA 2010
Sportdocumentaires IDFA 2010 (10)
RSS feed Sportdvd's
Sportdvd's (38)
RSS feed Sportfilmfestival Den Bosch
Sportfilmfestival Den Bosch (21)
RSS feed Sportjournalistiek
Sportjournalistiek (116)
RSS feed Tennis
Tennis (85)
RSS feed Turnen
Turnen (42)
RSS feed Uncategorized
Uncategorized (4)
RSS feed Vergeten sporthelden
Vergeten sporthelden (108)
RSS feed Voetbal
Voetbal (2036)
RSS feed Volleybal
Volleybal (17)
RSS feed Werk
Werk (1)
RSS feed Wielrennen
Wielrennen (686)
RSS feed Zeilen
Zeilen (24)
RSS feed Zwemmen
Zwemmen (116)



Ads
Subside Sports
KillerTees T-shirts
Voetbalkleding
Vakantie Griekenland
Voetbalshirts.com
Fotogeschenken
Druh Belts
Teamkleding
MEC Training
Aart Kok Vouwwagens
Combi-Camp Vouwwagens
Tuinhuisjes & paardenboxen

Add to Google

Multimediaal

Olympische stadions in de tijd, De Feyenoord sportquiz, Sportnieuws op de kaart, een tag cloud, en het Sportbeeld van de dag archief. Kijk verder »



Maradona versus Pelé

29-11-2006


Gisteren konden we weer genieten van Maradona. Tijd om de aloude vraag maar weer eens te stellen: wie was er beter, Maradona of Pelé ? Kijk naar het filmpje en oordeel zelf.

Subside Sports - Grootste aanbod voetbalshirts

Reacties

Ralph: Geplaatst door: Christian van Ekeris | 23 april 2007 om 20:17 oh ja, Cruijff is nooit wereldkampioen geweest... dat vind ik er niks mee te maken hebben... kijk naar George Best ook een pracht voetballer maar geen wereld kampioen geweest want hij kwam uit Noord Ierland. maar ontopic... Ik vind dat Maradonna een betere techniek had dan pele. hij was soepeler en sneller en hij had geweldige vrije trappen en scoorde ook nog veel zeker als je bedenkt dat het een aanvallend middevelder was. bijvoorbeeld in 1 seizoen van boca had hij iets van 30 doelpunten dat is al een super aantal voor een spits dus cker voor een nummer 10. maar pele scoorde toch meer en was een betere teamspeler dus je kan ze niet echt goed vergelijken.. maar toch Maradonna
geplaatst op: 14-5-2007 19:14:20u. | e-mail
Christian van Ekeris: oh ja, Cruijff is nooit wereldkampioen geweest...
geplaatst op: 23-4-2007 20:24:46u. | e-mail | website
Christian van Ekeris: Maradona is zonder twijfel 's werelds beste voetballer aller tijden. Je zou nog met Pele kunnen twisten, maar met Cruyff allerminst. Bijzonder flauw vind ik altijd maar het gezeik over Maradona buiten het veld. Een discussie die ook alleen door Nederlanders wordt gevoerd. In Duitsland, Italie, Spanje en zelfs Brazilië zijn ze realistisch(er): Beoordeel Maradona om hetgeen hij in het veld heeft gepresteerd. Zijn de platen van Elvis, The Rolling Stones, Beatles of Jimi Hendrix slechter omdat ze drugs gebruikten naast hun podium-optreden? Nee toch? Helaas is Maradona onverstandig inderdaad als het gaat om drugs, drank, voedsel, etc. 200% mee eens. Maar niet relevant om mee te nemen in een beoordeling.
geplaatst op: 23-4-2007 20:17:52u. | e-mail | website
Raspoetin: Steeds weer onkennen helpt niet, ook de exkuses over ruimtes enzo ere wie ere toekomt of proef ik jaloezie er zijn genoeg beelden van Pele te zien via Youtube allen zij se zoveel vergeleken met Maradona die overrigens na Pele de allerbeste is geen enkele voetballer die in de buurt komt van deze twee of dan is het Romario die aan de horizon prijkt die deed het ook andanks de ruimtes die zogenaamd kleiner zij geworden, het veld is niet vernderd. Pele was in zijn tijd de beste en totnutoe heeft niemand kunnen herhalen laatstaan evenaren het is waarschijnlijk om zijn mooeie bruine kleur dat men dat niet wil toegeven.
geplaatst op: 16-4-2007 16:01:53u. | e-mail
Mujic: er zal nooit iemand beter zijn als diego armando maradona, Pele is Brazilie niet uitgeweest.. Romario schiet op zn 40e nog per wedstrijd er drie in.. begryp me niet verkeerd Pele was goed, maar zeker niet de beste er zijn zelfs betere voetballers als hem, kijk naar Zico, Roberto Baggio, Gabriel Batistuta, maar één moet de beste zijn aller tijden en dat is en blijft voor altijd Maradona.. hij kon in 1 team beslissend zijn, was dat nou bij Boca, Argentinie of Napoli dat maakte niets uit een voetballer die goed is is overal beslissend.. Wie kan mij een naam noemen bij dat team van Napoli waar hij zo grote furore maakte.. haast niemand.. HIJ deed het en niemand anders. waar is Napoli nu. en waar was Napoli voor Maradona ? dat zegt alles denk ik ! DIEGO ARMANDO MARADONA JULLIE GOD DRAAGT EEN KRUIS, MIJN GOD DRAAGT DE 10 OP ZN RUG !
geplaatst op: 28-3-2007 10:58:37u. | e-mail
Jeff is een ezel: Jeff, als je nog nooit van Van Tiggelen gehoord hebt ben je pas een ezel. Het is te begrijpen als je pakweg nog geen 12 bent, anders moet je je diep schamen. Adri van Tiggelen, meervoudig international, belangrijke speler op het gewonnen EK '88. Die namen hoor je te kennen jongen, of op zijn minst van gehoord te hebben.
geplaatst op: 26-3-2007 2:36:43u. | e-mail
olaa guapa: ezel..jij bent serieus een ezel. who the f*** is Adri "de Spijker" van Tiggelen? nooit van gehoord en denk dat er weinig mensen zijn die weten wie het is! ik heb niet echt veel beelden van Pele gezien maar van Maradona wel. ik zou eerder gaan voor Maradonna maar hij heeft zijn imago zelf verpest door dat hele drugsgedoe... hij het er nooit aan moeten beginnen. iedere tijdperk heeft zo zijn voetballer...toen was het Pele, daarna dook Maradonna op, daarna werd het Zidane en waarschijnlijk word het Ronaldinho. dus om nou te zeggen dat die of die de beste is lijkt me moeilijk te zeggen.
geplaatst op: 21-3-2007 13:50:51u. | e-mail
jeff: @ wout visser. 'Pele is tegenwoordig niets meer dan een pratende reclamezuil ' je slaat de spijker helemaal op de kop met dat stukje wat je schrijft. (het hele stukje) Maar we hebben het over de Pele van weleer op het voetbalveld. Die is net als maradona onnavolgbaar. beiden laten je dromen en je zorgen vergeten als je die voetbal beelden terug ziet. En dan bestaat er niets mooiers. dsaar gaat het immers om......
geplaatst op: 21-3-2007 10:33:28u.
Joep: Pele en Maradona waren natuurlijk beiden absolute geweldenaars. De beste voetballer aller tijden is echter Adri "de Spijker" van Tiggelen. Wie herinnert zich niet zijn weergaloze solo's, onnavolgbare rusjes en de mooiste goal ooit gemaakt: Zijn omhaal vanaf 45 meter strak in de kruising tijdens het nacompetitie-duel Veendam-Sparta in 1982
geplaatst op: 20-3-2007 21:29:06u. | e-mail
ezel: haha rud van nistrooi puol trezege?? Ruud van Nistelrooij Puyol Trezeguet en trouwens het is robben
geplaatst op: 20-3-2007 17:55:01u. | e-mail
blackboy: pele deed niks verkeerds hij was een aardige vent die zich het meest concentreerde op voetbal voetbal en nog eens voetbal hij was natuurlijk ook goed en aardig bij zijn familie. hij was een helegoewde speler diee sow 4 ,5 spelerss kan dollen. maar hij maakt ook goewd gebruik van Teamwork Marodonna is een geweldige speler zijn leven gaat omm voetbal-voetbal en drugs nou bij pelle was dat dusz anders Marodonna zettte 80procent in hij heeft zoveel talent dat dat genoeg was voor de top pelle zette zich overal 100procent in ddaarom vindt ik pelle de beste voetballerallertijden maar hij wordt over minsten 7jaar wel ingehaald door de toppers van nu zoal:ronaldinho trezege puol ronaldo rud van nistrooi becham farfan robbe robin van persie en gah zo maar verder
geplaatst op: 20-3-2007 14:01:56u. | e-mail
Kick: ej Maradona is the bom MARADONA
geplaatst op: 16-3-2007 16:17:28u. | e-mail
: oordelen aan de hand van zo'n video is wel wat vaagjes... maar kiezen uit beiden is iets dat je niet kan doen.. je kan niet twee tijdspannes met elkaar vergelijken... jaren 50 of 60 waren niet de 70 of 80 of 90... Een formule één coureurvan toen kan je toch ook niet vergelijken met nu.. het is het aloude vragen om één beste.. omdat wij mensen altijd denken dat er één de beste kan zijn... maar er zijn meerdere besten ik denk dat ze beiden de beste zijn... en beiden tegen een Zidane van nu niet zomaar winnen.. als we dan toch gaan vergelijken.. maar hoe dan ook die vraag om vergelijkingen enz slaat nergens op.. er komt toch nooit een antwoord want het antwoord is er nooit geweest ...
geplaatst op: 24-2-2007 15:11:41u. | e-mail
Wout Visser: Waar het om gaat, is dat zo'n grote voetballer voor miljoenen een voorbeeldfunctie heeft. Ook - en vooral voor jongeren. Vanuit die gezichtshoek kunnen we trots zijn op Cruijff, want die doet met zijn trapveldjes tenminste iets constructiefs. Pelé doet niets negatief, en cocaïne-Maradonna doet het natuurlijk helemaal verkeerd.
geplaatst op: 30-11-2006 16:55:52u. | e-mail
Micha: Helemaal mee eens. Misschien kunnen we per decennium een 'beste voetballer' kiezen?
geplaatst op: 30-11-2006 15:38:30u.
simon: Het gaat om de mythe. Dat de mythe bij beide heren aan erosie onderhevig is, weliswaar om verschillende redenen, door zaken die vooral na de actieve carriere over het voetlicht werden gebracht, is manifest. Pele is een "reclamezuil", een politicus, Maradona een parvenu met een onverwoestbare verslaving naar alles wat (tijdelijk) gelukkig stemt. Op het veld waren beiden onnavolgbaar, maar dan wel binnen de context van hun eigen voetbaltijd. Pele kon excelleren omdat de ruimtes hem geboden werden, Maradona speelde eigenlijk een linie verder naar achteren, omdat daar in het moderne voetbal zijn talent het best tot recht kwam - dat geld in zekere zin natuurlijk ook voor Cruijff. Daarom: elk tijdvak kent zijn absolute superster. Er is net een tijdvak Zidane beeindigt en Ronaldinho doet er alles aan om een nieuwe era op te eisen.
geplaatst op: 30-11-2006 15:16:09u. | e-mail
Louis: Pele is tegenwoordig niets meer dan een pratende reclamezuil - dat vind ik niet echt een ambassadeur voor de sport: de term holle retoriek is aan hem wel besteed. De man kon een aardig balletje trappen, dat moet gezegd, maar dat linksvoetige rebelse van Maradona spreekt mij meer aan: niets menselijks is hem vreemd. Ik kan niet kiezen. En dat hoeft gelukkig ook niet.
geplaatst op: 30-11-2006 9:31:14u.
Wout Visser: Er is in ieder geval één groot verschil tussen beide heren: Pelé was en is een uitstekende ambassadeur voor zijn sport. Ook voor de sport in het algemeen. Dat kan van Maradonna, op zijn allerzachtst uitgedrukt, niet bepaald gezegd worden ....
geplaatst op: 29-11-2006 16:50:15u. | e-mail


Sportus.nl
Headliner.nl