Zoeken


Nieuwsbrief

Vul uw e-mailadres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen!



Sportus.nl; Where Sports Meets Fashion

Rubrieken

RSS feed Anno en Sportgeschiedenis WK special
Anno en Sportgeschiedenis WK special (5)
RSS feed Atletiek
Atletiek (326)
RSS feed Auto- en motorsport
Auto- en motorsport (80)
RSS feed Ballen
Ballen (26)
RSS feed Basketbal
Basketbal (49)
RSS feed Boksen
Boksen (138)
RSS feed Bowls
Bowls (2)
RSS feed Cerilly en de Tour de France
Cerilly en de Tour de France (2)
RSS feed Cricket
Cricket (19)
RSS feed Darts
Darts (10)
RSS feed De Klassieker
De Klassieker (149)
RSS feed De verjaardag van Bep van Klaveren
De verjaardag van Bep van Klaveren (19)
RSS feed Diversen
Diversen (15)
RSS feed EK dagboek
EK dagboek (28)
RSS feed EK voetbal 2008
EK voetbal 2008 (67)
RSS feed Gegroet Beijing, hier Olympia!
Gegroet Beijing, hier Olympia! (15)
RSS feed Gewichtheffen
Gewichtheffen (12)
RSS feed Golf
Golf (11)
RSS feed Het ontstaan van de Spelen
Het ontstaan van de Spelen (38)
RSS feed Het stadioncomplex
Het stadioncomplex (9)
RSS feed Hockey
Hockey (52)
RSS feed Honk- en softbal
Honk- en softbal (20)
RSS feed Judo
Judo (35)
RSS feed Karin in Peking
Karin in Peking (9)
RSS feed Lacrosse
Lacrosse (4)
RSS feed Nederlands goud
Nederlands goud (116)
RSS feed Nico Scheepmaker Beker
Nico Scheepmaker Beker (67)
RSS feed Olympisch Stadion Amsterdam
Olympisch Stadion Amsterdam (517)
RSS feed Olympisch vuur
Olympisch vuur (76)
RSS feed Olympische Spelen Algemeen
Olympische Spelen Algemeen (204)
RSS feed Olympische Winterspelen
Olympische Winterspelen (225)
RSS feed Olympische Zomerspelen
Olympische Zomerspelen (795)
RSS feed Op weg naar Peking
Op weg naar Peking (558)
RSS feed Opmerkelijke sporten
Opmerkelijke sporten (16)
RSS feed Overig
Overig (211)
RSS feed Paardensport
Paardensport (42)
RSS feed Persberichtmomenten
Persberichtmomenten (10)
RSS feed Politiek
Politiek (4)
RSS feed Roeien
Roeien (46)
RSS feed Rugby
Rugby (26)
RSS feed Schaatsen
Schaatsen (467)
RSS feed Schermen
Schermen (13)
RSS feed Schietsport
Schietsport (10)
RSS feed Snooker
Snooker (22)
RSS feed Sport (niet) in beeld
Sport (niet) in beeld (15)
RSS feed Sport en politiek
Sport en politiek (457)
RSS feed Sport in beeld
Sport in beeld (604)
RSS feed Sportboeken
Sportboeken (648)
RSS feed Sportdocumentaires IDFA 2010
Sportdocumentaires IDFA 2010 (10)
RSS feed Sportdvd's
Sportdvd's (38)
RSS feed Sportfilmfestival Den Bosch
Sportfilmfestival Den Bosch (21)
RSS feed Sportjournalistiek
Sportjournalistiek (116)
RSS feed Tennis
Tennis (85)
RSS feed Turnen
Turnen (42)
RSS feed Uncategorized
Uncategorized (4)
RSS feed Vergeten sporthelden
Vergeten sporthelden (108)
RSS feed Voetbal
Voetbal (2039)
RSS feed Volleybal
Volleybal (17)
RSS feed Werk
Werk (1)
RSS feed Wielrennen
Wielrennen (686)
RSS feed Zeilen
Zeilen (24)
RSS feed Zwemmen
Zwemmen (116)



Ads
Subside Sports
KillerTees T-shirts
Voetbalkleding
Vakantie Griekenland
Voetbalshirts.com
Fotogeschenken
Druh Belts
Teamkleding
MEC Training
Aart Kok Vouwwagens
Combi-Camp Vouwwagens
Tuinhuisjes & paardenboxen

Add to Google

Multimediaal

Olympische stadions in de tijd, De Feyenoord sportquiz, Sportnieuws op de kaart, een tag cloud, en het Sportbeeld van de dag archief. Kijk verder »


Sportbeeld van de dag

Pierre de Coubertin's Mythe van de Tsaar



Boycot Ajax! Boycot Cruijff!

Door Jurryt van de Vooren 21-2-2008

Ajax-supporter Jack Spijkerman zong samen met Erik van Muiswinkel een protestlied over de Olympische Spelen in Beijing. Als Spijkerman consequent is, moet hij vanaf nu ook zijn eigen Ajax boycotten.

Jack Spijkerman is terug! Hij zong mee met het olympische protestlied van Erik van Muiswinkel and friends - huiver hier. Door die medewerking van Spijkerman aan Nie na China is die actie volkomen onbegrijpelijk geworden.

Volgens die politiek correcte (ex-)VARA-socialisten mogen de Nederlandse sporters namelijk niet naar de Olympische Spelen in China vanwege schendingen van de mensenrechten. Maar op hetzelfde moment kennen we Spijkerman als één van de meest fanatieke Ajax-supporters. En die club zit tegenwoordig diep in China – heel erg diep zelfs. Ze wil er zelfs geld verdienen.

Boycot Leve Jaakke

Het begon allemaal met een Amsterdamse handelsdelegatie, die in 2006 een bezoek bracht aan Beijing. Dat mocht blijkbaar volgens de politiek correcte (ex-) VARA-socialisten, want er werd toen geen protestliedje gemaakt. Ook Ajax-voorzitter John Jaakke reisde mee naar China, en die stal de show tijdens een officieel bezoek aan de burgemeester van Beijing.

Burgemeester Cohen van Amsterdam gaf een ets van Rembrandt aan zijn collega van Beijing - geen gering cadeau. Nog tijdens het uitpakken hiervan dook Jaakke opeens op met een Ajax-shirt en overhandigde dat aan de burgemeester van Beijing. Cohen zei hierover: “Ik heb nog nooit meegemaakt hoe snel de belangstelling voor een Rembrandt verflauwde. Onmiddellijk ontstond een geanimeerd gesprek tussen de burgemeester en Jaakke, en het was volstrekt duidelijk waar de prioriteiten lagen.”

Nie na Ajax

Hoe duidelijk die prioriteiten waren, bleek in december 2007 – nog maar twee maanden geleden dus. Vol trots meldde Ajax dat het een samenwerkingsverband was aangegaan met de Chinese voetbalbond, voetbalclub Beijing Guoan FC en de Chinese staatstelevisie. Ajax werkt dus intens samen met Chinese organisaties.

Als Spijkerman consequent was geweest, had hij nog in diezelfde maand studiotijd moeten boeken voor het protestlied Nie na Ajax. Vooral iemand als hij, die zich tenslotte presenteert als groot Ajax-fan, had hierin het voortouw moeten nemen. Maar niets daarvan. Het bleef stil rond Spijkerman en de zijnen.

Vanwaar toch die stilte, Jack and friends? Waarom worden nu alle pijlen gericht op de Nederlandse Olympiërs, die alleen maar wat sporten in China? En waarom mag Ajax wel naar China? Dat is toch ook sport?

Generaal zonder leger

In 1956 trok Nederland zich op het laatst terug van de Olympische Spelen in Melbourne, omdat de Sovjet-Unie met veel geweld Hongarije was binnengevallen. Nederland verklaarde zich met de actie solidair met de Hongaren, die zo zwaar waren getroffen door die bloedige inval. Het was meteen de eerste olympische boycot uit de geschiedenis, en dat konden we als moralistisch land toch mooi in onze zak steken.

Het opmerkelijke echter was dat Hongarije wél naar die Spelen ging! Er was een halve eeuw geleden dus helemaal niemand gediend bij die boycot.

De actie van Van Muiswinkel nu heeft precies hetzelfde zwakke punt. Zowel Tibetaanse organisaties als Amnesty International pleiten er juist voor om wel naar China te gaan. Namens wie spreekt Van Muiswinkel dus? Het lijkt er toch vooral op dat hij alleen zijn ego dient, plus die van een hypocriete Ajax-fan en wat andere politiek correcte (ex-) VARA-socialisten.

Zulke mensen noemen we een generaal zonder leger. Ze zingen een liedje tegen de Olympische Spelen in China en gaan daarna naar de Arena om te juichen voor de club, die geld wil verdienen in hetzelfde land.

Dus Spijkerman en vrienden: boycot Ajax! En boycot Cruijff, die sinds deze week ook verantwoordelijkheid draagt voor die club.

Subside Sports - Grootste aanbod voetbalshirts

Reacties

Tim: Ik werk al enkele jaren in China en gister zat ik in het vliegtuig terug vanuit Beijing waar ik in het AD enkele Quotes van jouw stuk over het Boycotten van Ajax las. Ik heb nu net het hele stuk op de site gelezen en wilde even laten weten dat het een geweldig goed verwoord stuk is waarin heel fijntjes aangegeven wordt hoe hypocriet mensen als Eric van Muiswinkel of Jack Spijkerman zich gedragen.

Ik wil er aan toevoegen dat buiten dat er in elk land wel van alles aan de hand is dat niet door de beugel kan er de laatste jaren zo enorm veel is verbeterd in China, juist dankzij de Olympische Spelen. Niet alleen op het gebied van infrastructuur en de economie, maar ook op mensenrechtengebied. Juist de Spotlights van de OS hebben ervoor gezorgd dat China wel moe(s)t veranderen. Natuurlijk zijn niet ineens alle problemen opgelost, maar ik denk dat Nederland, nota bene één van de laatste landen dat de slavernij afgeschafte, wel een toontje lager mag zingen....of liever gezegd helemaal niet moet zingen. Groet, Tim van Vrijaldenhoven
geplaatst op: 28-2-2008 16:00:16u. | e-mail
Ronald Beij: Jurryt een uitstekend repliek dat ook mij aan het denken zette. Ondanks dat ik het lied buitengewoon slap vond en een zucht naar de roem van eendagsvlieg, betrapte ik mezelf er toch op dat het in in ieder geval stof geeft tot nadenken. Desalniettemin, zoals je schreef, typisch geval van "boter op het hoofd". China helpt als geen ander Afrika als grootste investeerder, lost van de belangen die ze daarbij hebben, wij laten het veelal links liggen. Hoeveel en vaak is van Muiswinkel en consorte op de bres gesprongen voor Taiwan en Tibet. Nederland als exportland spint garen bij de groei die China doormaakt. De EU heeft een mogelijk handelsembargo van tafel geveegd en zowaar de ban die er lag op de kledingimport, mede vanwege de kinderarbeid, van tafel geveegd en geratificeerd. Nederland was 1 van de eerste grote importeurs en exporteurs van en naar China, sinds begin zeventiende eeuw. M.i. is de discussie, de enige manier om de mensenrechten aan de kaak te stellen en derhalve mogelijk op te lossen. Een boycot draagt hiertoe zeker niet bij. Sterker nog, sporters en hun sport zijn onderdeel van iedere cultuur en de bevolking. Een uitgelezen kans dus om de discussie ook op andere niveau's aan te zwengelen, wat in het dagelijks leven op straat niet mogelijk blijkt.

Een groet, Ronald
geplaatst op: 27-2-2008 15:08:07u. | e-mail
Sjoerd: Jammer Jurryt. Dat hypocriet gedrag aangepakt wordt is prima. Maar dat zelfs jij als meegaat met het populistische Telegraaf/PVV gedoe om alles waar ze het mee eens zijn te labelen als "typisch links" stuit me gruwelijk tegen de borst. Waarom vind jij het nodig om Erik en Jack steeds (ex) Vara sociialisten te noemen? Je had ze ook "vage cabaretiers" of "ex-radiopresentators" kunnen noemen.
Dat Jack (wie?) Spijkerman een ajax-fan is en met dubbele tong spreekt, wisten we toch al?
Ik had je heel hoog zitten omdat sportgeschiedenis leuk is, maar dit toontje is al genoeg te lezen op de telegraaf-site.
Bah
geplaatst op: 24-2-2008 11:19:22u.
Jan: Waarschijnlijk wordt de helft van alles wat Van Muiswinkel en die anderen kopen in China gemaakt...
geplaatst op: 23-2-2008 20:27:42u. | website
Wers Falman: Je begint je aardig als toekomst voorspeller op te werpen in plaats van het leuke weblog over sportGESCHIEDENIS. Laat dat koffiedik kijken zo onder hand maar aan anderen over. Dit weblog glijdt af naar een niveautje : ik roep maar wat.
geplaatst op: 23-2-2008 16:43:44u.
Dick: @Paul Jager: nuance? van Muiswinkel wil wel degelijk dat de spelen geboycot worden. Hij roept de Nederlandse atleten op niet naar Peking te gaan. Zie http://www.volkskrant.nl/opinie/article490957.ece.
Ieder zijn afweging en ieder zijn idee. Boycot vooral een eind raak. Maar doe dat dan wel zèlf.
Anderen je moraliteit opdringen is verwerpelijk.
geplaatst op: 23-2-2008 16:15:47u. | website
Pedro van Raamsdonk: Fantastich verhaal, ik heb hem op mijn site doorgelinkt.
geplaatst op: 23-2-2008 16:06:01u. | website
Paul Jager: Even als nuance: Volgens mij wil van Muiswinkel niet dat we de Spelen boycotten. Hij wil enkel en alleen media-aandacht voor werkelijke situatie in China met als uiteindelijke doel natuurlijk deze situatie te verbeteren. Dat doel wordt gedeeld door organisaties en vele multinationale Tibet-organisaties.

Met andere woorden: Verdiep je eerst wat beter in de werkelijke intenties voor het schrijven van een eenzijdige column. Bovendien: Je kan het hypocriet noemen, maar zolang iemand het initiatief neemt om de situatie in China aan de kaak te stellen, moeten we dat ook (inhoudelijk) toe kunnen juichen.
geplaatst op: 23-2-2008 12:43:42u.
Robbie: applaus ... klap klap klap !!!
geplaatst op: 23-2-2008 12:18:10u. | e-mail
Ronald: Links lullen en rechts je zakken vullen!!!!
geplaatst op: 23-2-2008 9:30:41u.
Ruben: "Jurryt van de Vooren: Als Van Muiswinkel en vrienden slechte grappen mogen maken, mag ik dat ook
geplaatst op: 22-2-2008 12:55:36u. | website"


Ik vind het al op zijn minst opmerkelijk dat je zegt dat je iets "mag" puur omdat andere mensen het ook doen en dus eigenlijk je eigen gedrag laat bepalen door het gedrag van de mensen die je ziet, maar helemaal prachtig is dat de voorbeeldfiguren die je kiest om het gedrag van te spiegelen precies de personen zijn waaraan je net een hele column hebt besteed waarin je het gedrag van deze personen totaal afkeurt.

Het is een beetje dezelfde dommigheid die tekenend is voor de hele column.
Enorm flauw om de naam van cruijff er op zo'n manier in te verwerken.

En wat een onzin om Ajax en de OS op deze wijze naast elkaar te leggen. Het enige argument voor de overeenkomst tussen de Olympische Spelen en de samenwerking tussen een Nederlandse voetbalclub en een uit china is:
"Dat is toch ook sport?"

Hulde aan sander en jurjen voor hun scherpe reacties overigens. Kon ik een stuk meer van genieten dan van deze beroerd geschreven column.
geplaatst op: 22-2-2008 15:46:28u.
Dick: Hulde, Jurryt ! Goed verhaal.
Maar ach, consequentie bij Spijkerman? Denk aan zijn Faustiaans Pakt met Talpa...

@Fred van Slogteren:
Inderdaad, de wijze waarop Lulu Wang benaderd werd was even stuitend als illustratief.
geplaatst op: 22-2-2008 15:21:34u.
ik: de schrijver van dit verhaal is een smerig mannetje die gefrustreerd is dat zijn cluppie geen rol van betekenis heeft
geplaatst op: 22-2-2008 15:11:18u.
Marco Vermeer: De plank volledig mis geslagen. Hij vergelijkt appels met peren om zo een argument te vinden om van Muiswinkel te kunnen afzeiken. Hitler had zeker ook niet geboycot moeten worden in '36? Een boycot hoeft van mij niet per definitie. Maar het laffe stilzwijgen deugd gewoon niet. Een geluid is beter dan geen, ook al is het misschien wat te hard...
geplaatst op: 22-2-2008 14:38:56u.
Charly: Ah, ik lees de overige reacties nu pas...zie dat Jurjen me al voor is gegaan qua mening
geplaatst op: 22-2-2008 13:32:07u.
Charly: Wat heeft Cruijff met dit hele verhaal te maken? Ajax heeft de plannen met China al geconcretiseerd voor de komst van Cruijff. Waarschijnlijk was het interessant in deze periode de naam van Cruijff in de titel te gooien. Het lied is overigens bedroevend :-)
geplaatst op: 22-2-2008 13:29:50u.
Kevin: Amen Jurjen, die kop slaat echt helemaal nergens. Jurryt wil o zo nodig aandacht hebben, helemaal omdat het een 2e rangs journalist is.
geplaatst op: 22-2-2008 13:15:37u.
Jurryt van de Vooren: Als Van Muiswinkel en vrienden slechte grappen mogen maken, mag ik dat ook
geplaatst op: 22-2-2008 12:55:36u. | website
Jurjen: Wat een onzin zeg. Tenminste ik vind het prima, misschien wel goed dat je erop wijst dat Ajax flink in China zit en dat daar vraagtekens bij gesteld mogen worden. Maar als je de actualiteit ook maar een beetje hebt gevolgd dan zou je gezien hebben dat Jaakke er zo goed als uit ligt, net als Maarten Fontein (de tweede grote initiatiefnemers in China) en dat dat deels samenhangt met de komst van Cruijff die helemaal niks, maar dan ook niks met de hele China campagne te maken heeft. Dus je titel is een leuke aandachtstrekker maar ook heel misleidend en beschadigd de integriteit van Johan Cruijff. Misschien moeten we jou wel boycotten omdat je duidelijk geen oog hebt voor waarheid maar meer geilt op lezersaantallen.

Daarnaast houd ik ook niet van de argumenten ad hominem. Je stelt namelijk dat doordat je Spijkerman en van Muiswinkel (de personen) hypocriet als hypocriet beschouwt de zaak wel of niet naar Peking niets meer waard is. Terwijl dat in werkelijkheid twee totaal los staande zaken zijn. Een voorbeeld uit 1957 vind ook een beetje achterhaald en waarom zou Van Muiswinkel zich moeten passen naar Amnesty? Ga liever inhoudelijk in op de zaak en geef argumenten waarom jij denkt dat de mensenrechten er bij gebaat zouden zijn als de Olympische spelen wel gehouden worden.

Dien niet je ego met suggestieve titels en sensatiegericht ononderbouwde argumentatie. Schrijf liever over de inhoud en richt je minder op de persoon.
geplaatst op: 22-2-2008 12:40:54u. | e-mail
Sander: Hulde hulde voor deze auteur. Dit is precies wat van Muiswinkel e.a. voor ogen hebben. De analyse is totaal mis, maar daar kan deze man ook niets aan doen. Blijkbaar zorgt het neuzen in de geschiedenis van de sport er voor dat je neus niet lang genoeg is en dus ook niet even je ergens anders dan in sport in kunt verdiepen. Jammer, want als deze auteur dit wel gedaan had had hij de werkelijke redenen van van Muiswinkel e.a. begrepen. Kunnen we de auteur denk ik niet kwalijk nemen ben ik bang.

De relatie tussen OS en het regime van China, en een contact tussen twee voetbalclubs is toch wel nog steeds van verschillende orde. En daarom deze heren van niet-consequentheid betichten ook totale onzin.

Misschien moet de auteur in deze zaak nog wat beter zijn huiswerk doen.

Maar goed, ondanks de foute analyse dus een veer voor de auteur. Kan ie op zijn hoedje zetten.
geplaatst op: 22-2-2008 11:19:01u.
Ben: Mij werd eea duidelijk toen aan van Muiswinkel werd gevraagd hoe vaak ie t in China was geweest. "Nul keer en dat blijft ook zo".

Typisch.
geplaatst op: 22-2-2008 9:33:30u.
Moen: Zeg Wout Visser, zit jij niet op het verkeerde stukje te reageren?
En hoe kan je nou de conclusie trekken dat Cruijff ergens duidelijk minder verstand van heeft? En dan in het bijzonder een BVO? CRUIJFF HEEFT OVERAL VERSTAND VAN.........toch?
geplaatst op: 22-2-2008 9:28:55u.
Richard: Het is wel duidelijk dat Jurryt Feyenoord supporter is. Ik heb zelf weinig met voetbal, dus van mij mag hij, maar leg het er niet zo dik op...
De reden dat men moeilijk doet over de Olympische Spelen en niet over Ajax is natuurlijk omdat iedereen ook echt weet dat de Spelen gehouden zullen worden. Afgezien van het verhaal van de burgemeester met z'n Ajax-shirtje had ik (en ik gok de meerderheid van het land) nl. nog nooit gehoord van die samenwerking met China. Dat Van Muiswinkel liever een internationaal gebeuren kiest om een lied over te maken lijkt me dus niet helemaal onlogisch.
Maar goed, zoals je zelf al aangaf is boycot uiteindelijk ook gewoon politiek correcte onzin, dus waar gaat het nou helemaal over?
geplaatst op: 22-2-2008 9:12:50u.
Martin: Top deze column. Helemaal goed gezien. Die Van Muiswinkel en Spijkerman passen goed met Freek de Jonge in het rijtje van "over hun top heen en verdwijn alstublieft van het podium."
geplaatst op: 22-2-2008 8:54:50u. | e-mail
r.metaal: Helemaal mee eens. Hoog tijd dat mijnheer van Muiswinkel eens met me mee gaat de binnenlanden van China in. Kan ik hem uitleggen wat er de afgelopen 20 jaar is veranderd. Ja er zijn misstanden maar die zijn er in 'democratisch' India ook, of in de VS. Daar hoor ik Muiswinkel niet over. Was van Muiswinkel ook niet de man die naar het kampioenschap cricket in Zimbabwe steunde onder het mom "niet zeuren" . Nou ja daar gaat het gelukkig ook erg goed met de mensenrechten.

Deze mensen hebben geen enkel benul van de Chinese cultuur of hoe ze de Chinezen beledigen. Lezen ze trouwens wel eens een echte Chinese krant of gaan ze ervan uit dat die ook helemaal gecensureerd zijn en dat er dus helemaal geen nieuws in China is? De kranten staan hier dagelijks ook vol met misstanden en helaas voor de boycotzangers worden dit soort zaken wel degelijk onderzocht.

Maar ja door dit te schrijven ben ik voor dit soort mensen al geen gesprekspartner meer. Blij dat ze geen land regeren.
geplaatst op: 22-2-2008 8:25:13u. | e-mail
Hamer: Van de Ajax-site:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=15422

"(Piet) Keizer verheugt zich in ieder geval op een leerzame, maar ook leuke reis. 'Ons bezoek valt samen met het 50-jarig bestaan van de republiek China. Door het gehele land zijn festiviteiten georganiseerd. Dat lijkt me leuk om mee te maken.'

Ik heb Spijkerman zich hierover nooit horen drukmaken.
geplaatst op: 22-2-2008 8:24:56u. | e-mail
wout visser: Met de aantekening, dat we eerst nog moeten zien wat Cruijff bij Ajax voor elkaar krijgt. Hij heeft groot verstand van voetbal, en duidelijk minder verstand van de zakelijke organisatie van een betaald voetbal-bedrijf.
geplaatst op: 22-2-2008 7:58:39u. | e-mail
Jaap Veerman: Scherp!
geplaatst op: 22-2-2008 0:07:50u. | e-mail
Andre: Kun je alsjeblieft wat argumenten aandragen om je opmerking kracht bij te zetten, Pijp?
geplaatst op: 21-2-2008 22:19:51u.
Vette Pijp: Zielige sukkel die Jurryt.
geplaatst op: 21-2-2008 21:20:41u. | e-mail
Jeroen: Goed gezien, Jurryt! Ik noem dat geen generaal zonder leger, ik noem dat boter op je hoofd, of gewoon hypocriet.
geplaatst op: 21-2-2008 19:17:44u. | website
Fred van Slogteren: Uit het hart gegrepen Jurryt. En dan die performance van de heren bij P+W. Zo amateuristisch als een stelletje familieleden dat een liedje heeft ingestudeerd voor het huwelijksfeest van tante Toos en ome Koos. Het was gênant om te zien. In het debat werd Lulu Wang afgezeken met van die typische linkse oneliners waarmee je ieder debat ondergraaft. Zo van: dit is hogere logica. Punt. Ik heb Erik van Muiswinkel als cabaretier hoog zitten, maar dit valt me erg van hem tegen. Het viel me trouwens op dat zijn maatje Diederik van Vleuten niet aan die onzin meedoet. De boycot in 1956 was al een schande en Bram en Freek hebben in 1978 al aangetoond dat dit soort acties niet aanspreekt. Freek heeft er van geleerd door zich nu afzijdig te houden. Nu Erik nog. Bravo Diederik. Groet! Fred
geplaatst op: 21-2-2008 19:15:39u. | e-mail | website
Plaats reactie *


*


Sportus.nl
Headliner.nl